Eilen terveydenhoitajalla verenpaineet olivat edelleenkin luokkaa 113/80. Onneksi eivät sentään olleet enempää laskeneet. Paino ei ollut pudonnut "kuin" (hih) puoli kiloa viikossa mutta viime viikollahan paino jumitti pahemman kerran, joten olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon, olin varautunut siihen, että tulee eka nollaviikko tai jopa pikkuisen plussaa...

Tänä aamuna (okei, olen koukussa vaa'alla käymiseen) vaaka oli taas enemmän kuin ystävä :-) Oltiin saa siirrytty uudelle kilolukemalle!

Viikonlopun söin taas "normaalisti". Herkutteluna meni popcorneja ja muutama pala pullapitkoa. Sen lisäi söin muutaman kourallisen suolattuja cashew-pähkinöitä kun ajelimme mökiltä lauantaina iltapäivällä. Mutta silloin olinkin aivan totaalisen poikki. Toimistotyötä tekevä ihminen yrittää painaa 6 tuntia fyysistä työtä... loppuvaiheessa tuntui ettei enää lapio nouse... hommia jäi vielä ensi lauantaiksikin, joten taas on luvassa aktiviteettia. Mutta kyllä minä lauantaina ajattelin, että jos se jumppa jossa olen kerran ehtinyt käydä (niiin...) kestää 45 minuuttia niin kyllä tuo lauantai vastasi aika montaa jumppaa...

Ihmiset alkavat huomata painonpudotukseni. Olen sanonut vieraammille, että olen jättänyt herkkuja pois ja lisännyt liikuntaa... No eiköhän nuo lähimmät työkaverit ole huomanneet myös lounastottumusteni muutoksen ja sen etten enää ota palaverisämpylötä/pullia. Läheiseni toki tietävät kyseessä olevan varsin täydellinen elintapojen muutos.

Tuohon viikon 12 kaloreihin kirjoittelin pienestä peikosta, joka mielessäni asuu... kuinka kauan tämä voi näin hyvin jatkua? Koska tapahtuu jotain? Miksi ihmeessä en voi vaan nauttia tästä onnistumisen tunteesta vaan täytyy tällaisia miettiä? Pitää varmaan kaivaa netin syövereistä onnistumistarinoita.

Huomenna ja torstaina olen työmatkalla. Ravintolassa siis syödään illallakin mutta täytyy katsoa mitä tilaa ja yrittää pysyä erossa alkoholista (tai ottaa yksi lasillinen viiniä ruuan kanssa). Lisäksi ajattelin ottaa vähän omia hedelmiä mukaan siltä varalta että neukkaritarjoilu on pullalinjalla.