Tästä se nyt alkaa, julkinen tilitykseni tiestäni kohti terveempää elämää.

Tuohon laatikkoon jo laittelin joitain saavutuksia, myöhemmin väsään tähän jonkinlaisen painonseurannan. Tosin painoa en aio hulluna tuijottaa, vaa'alla aion käydä vain viikottain. Tärkeintä on järkevä elämä.

Nyt kuitenkin tilanne on se, että viime sunnuntaina vaaka näytti surullista kertomaa: 139 kg. Hyvä kun kehtaan sen edes tähän kirjoittaa...Otsan rypistys

Vielä kuusi vuotta sitten vaaka näytti ehkä 90kg, tai varmaan allekin. Täytynee kaivaa tuolta ajalta painonvartijoiden laput katsoakseni mihin aikoinani pääsin... Mitä sitten on tapahtunut? Mies, lapsi, laiskuus... kaipa kaikki ovat vaan huonoja selityksiä. Tähän tilanteeseen on johtanut ainoastaan se että olen syönyt enemmän kuin olen kuluttanut. Ja sen täytyy nyt muuttua.

Kuinka se sitten tapahtuu? Pitää kuluttaa enemmän ja syödä vähemmän, heh kun se olisikin helppoa... ei kai silloin tässä tilanteessa oltaisikaan?

No, joka tapauksessa nyt olen kohta kahden viikon ajan polkenut kuntopyörällä vähintään joka toinen ilta, viikonloppuna kävin sauvakävelemässä molempina päivinä. Kulutusta on siis nostettu, pakko vaan aloittaa aika rauhallisesti ettei käy hassusti...

Ruokapäiväkirja on pakko aloittaa, muuten tuskin syömistä saan kuriin. Olen kuitenkin tehnyt jo joitain järkeviä päätöksiä, olen lisännyt hedelmien ja kasvisten syöntiä. Tarkoitus on syödä täällä töissä lämmin ateria, suurin kompastuskiveni ovat kuitenkin illat. Olen nyt suonut itselleni rusinoita, hedelmiä, porkkanoita yms naposteltavaa.

Kaikenlainen tuki ja tsemppaus ovat enemmän kuin tervetulleita. Tästä ekasta kommentista tuli nyt tällainen hajanainen ajatelma, palataan kaikkiin näihin asioihin myöhemmin lisää.

 ***

Lisäys hiukan myöhemmin: no nyt tuossa on seuranta painolle ja kuntopyöräilylle. Täytyy vaan kotona tarkastaa kauanko on jo tullut pyöräiltyö, se on kyllä minulla ylhäällä. Ensimmäiseksi tavoitteeksi laitoin 100 tuntia pyöräilyä. Ensimmäiseksi painonpudotustavoitteeksi laitoin 20 kg toukokuun loppuun mennessä.